Påsklov

Påsklovet har inneburit senare arbetsdagar vilket gjort att jag kunnat åka och träna på morgonen lite senare än vanligt eventuellt att jag kunnat vara där längre tid på morgonen och skippat kvällsträningen.




På söndag morgon testade jag att springa för första gången i år och sprang då 7.52 km på 34.28 minuter. Det kändes ganska lätt så testade att springs 1 mil på löpband innan jobbet i går och sprang detta på 46 min efter en timmes styrketräning. Blev väldigt sugen på att springa milen i år så får se om man kanske testar det. Har som sagt aldrig tidigare tyckt att det varit kul att springa, men nu känns det helt plötsligt som att det skulle vara en kul grej att göra. Hur jag än gör så kommer nog försöka springa 1-2 gånger i veckan framöver.




Blir som de flesta har märkt en hel del träning vilket är så härligt. Kroppen mår så bra att röra på sig. Jag märker resultat varje dag vilket får mig mer motiverad. Jag tränar olika muskelgrupper hela tiden vilket gör att jag orkar träna så mycket. Varierar styrketräning på gymmet med olika gruppträningar, simning och nu löpning. Har aldrig tidigare varit så här tränad, haft sån energi och aldrig tidigare varit mer motiverad att träna.

Igår fyllde älsklingen 30 år så det blir att fira henne lite extra i veckan. Blev inte den 30årsdag utomlands som vi pratat om, men det får vi skjuta upp tills hon blir bättre och klarar av att resa. :) Viktigaste är ju att hon blir bra igen efter operationen. :)




GLAD PÅSK PÅ ER ALLA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0